Verzekering

  • Alle emoties moeten in eerste instantie na een brand erg onderdoen voor al het financiële wat geregeld moet worden. 

Je krijgt te maken met je Inboedel en je Opstal verzekering en binnen enkele uren / dagen ben je in gesprek met experts, bank, tussenpersonen, politie, aannemer etc etc..

Het is fijn als iemand dit voor je opvangt en met veel minder emotie de zaken voor je kan regelen.   Maar blijft dat je ermee moet bemoeien, jij weet wat er in huis stond en wat er is verloren.

Het kan zijn dat je te maken krijgt met Salvage.

SalvageDe bevelvoerder of OVD (Officier van Dienst) van de brandweer beoordeelt of Salvage moet worden ingeschakeld. De brandweer kan Salvagehulp zinvol vinden wanneer bijvoorbeeld gedupeerden dakloos zijn geworden, geen kleding meer hebben of in paniek verkeren. Hetzelfde geldt wanneer bijvoorbeeld percelen moeten worden gedicht of bewaakt, inboedel of inventaris behoorlijke schade heeft opgelopen of de bedrijfsvoering niet normaal kan doorgaan. Vindt hij dat gewenst, dan verzoekt hij de regionale alarmcentrale van de brandweer om de brand bij de Salvagealarmcentrale te melden. U hoeft dus niet zelf contact met Salvage op te nemen.  Ik heb hier geen ervaring mee gehad.

 

Aan de hand van mijn eigen ervaring hier de 1e zaken die qua verzekering geregeld moeten worden :

  • Vraag aan je tussenpersoon / verzekeringsagent de ‘juiste’ verzekering polis en voorwaarde op als deze vernietigd zijn. En lees deze zelf (of iemand die je zaken waarneemt) goed door zodat je weet waar je over praat.

Als je tussenpersoon niet goed voor je in bres springt schroom
absoluut niet om naar een andere te stappen.
Een tussenpersoon heb je niet alleen om de verzekering af te sluiten. 
Hij zal ook je zaken moeten behartigen.

  • Laat iemand voor je als 1e aanspreekpunt spreken, zo hou je directe beslissingen even van je af en heb je tijd om te denken en kun je emotie een plek geven.

 

  •  Mensen roepen vaak dat verzekeringsmaatschappijen je het moeilijk maken. Mijn ervaring (zowel inbraak als brand) is dat het geheel afhankelijk is van de expert die op de zaak wordt gezet.    Mocht je niet tevreden zijn meld dit bij je verzekering en vraag desnoods een second opinion aan.

 

  •  Probeer niet onderste uit de kan te halen, wees correct en ga er zeker van uit dat ze steekproeven nemen en ze halen meer informatie uit een lapje stof van je bank als jij denkt.  Probeer ze niet te bedonderen als ze dat gevoel hebben zal je moeilijk krijgen, zo niet zullen ze zeker niet zo ingewikkeld doen en je de schade betalen die reëel is.

 

My nice Photo
My nice Photo